DANONE DLA NATURY-0

DANONE DLA NATURY

Co myślisz, kiedy słyszysz o Zrównoważonym Rolnictwie? Hmm… bardzo ciekawe… ale co to właściwie znaczy?

No właśnie… Naszym pierwszym zadaniem było uświadomienie Polakom, czym jest Program Zrównoważonego Rolnictwa Danone, a nawet więcej – przedstawienie tematu w lekkiej, lifestyle’owej formie, która sprawi, że nasi odbiorcy będą chcieli o tym mówić. Nie lada wyzwanie, prawda?

Musimy przyznać,że pierwsze spotkanie w tej sprawie nie było wielce ekscytujące. Niewielu z nas – mieszczuchów – miało kiedykolwiek do czynienia z rolnictwem. A jeśli już, to tylko w dzieciństwie. Przez te 20 lat rolnictwo zdążyło się zupełnie zmienić!
Uwierzyliśmy jednak w ideę i towarzyszące jej wartości, które stały za projektem. Kluczowym przesłaniem było: IM LEPIEJ TRAKTOWANE SĄ KROWY, TYM LEPSZE DAJĄ MLEKO. A Z DOBREGO MELKA POCHODZI DOBRY JOGURT.

Danone Polska współpracuje od lat z 350 rolnikami, właścicielami około 17 000 krów. Program Zrównoważonego Rolnictwa Danone to: dbałość o dobrostan krów, socjalne i ekonomiczne wsparcie rolników oraz wspólna troska o środowisko naturalne. Wszystko to ma ogromny wpływ na jakość mleka.

„Podczas pierwszego briefingu agencja wykazała szczątkowy entuzjazm. Większość z pracowników nigdy nie była na farmie i nigdy nie dotykała krowy :) Wkrótce jednak agencja wyłoniła zespół, który nie bał się spotkania z prawdziwą krową i prawdzimy rolnikiem, a także miał pomysł, jak wzbudzić zainteresowanie życiem gospodarstwa wsród bloggerów i zwykłych konsumentów, właściwie – wielu konsumentów. Jestem dumny, że agencja podjęła wyzwanie i podeszła do jego realizacji z dużą kreatywnością – dzięki jej zaangażowaniu program okazał się wyjątkowym przedsięwzięciem.“ – powiedział Przemek Pohrybieniuk – External Affairs & Sustainable Development Department Danone.

 

Dzięki realizacji programu Danone otrzymuje najlepszej jakości mleko do produkcji swoich jogurtów (w szczególności jogurtu Danone Natura), zatem nie tylko krowy i ich hodowcy czerpią z niego korzyści. Finalnymi beneficjentami jesteśmy my – konsumenci.

Mieliśmy zatem jeszcze jeden cel – poinformowanie konsumentów o programie i tym sposobem – o jakości jogurtu Danone Natura. Korzystaliśmy przy tym jedynie z narzędzi digital, musieliśmy więc wykazać się więc dużym sprytem i skutecznością. Kolejnym wyzwaniem był język komunikacji. Temat, sam w sobie dosyć poważny i trudny, wymagał od nas elastyczności – a my nie mogliśmy podejść do niego protekcjonalnie. I na to znaleźliśmy sposób:)

STARTEGIA DIGITAL
Naszą strategią było przedstawienie KROWY DANKI jako BOHATERA MARKI, tak aby temat zrównoważonego rolnictwa był lekki w odbiorze i pełen zabawy podczas komunikacji. Następnie dopasowaliśmy narzędzia digital do obranej strategii. Aby osiągnąć sukces i być maksymalnie efektywnym, zdecydowaliśmy się na:

  • współpracę z blogerami o zróżnicowanej tematyce (nie tylko kulinaria, ale także lifestyle),
  • facebook,
  • google adwords,
  • strona wspierająca danonedlanatury.pl

 

BLOGERZY I FACEBOOK
Wedle ściśle określonych kryteriów, wybraliśmy 10 blogerów, których zaprosiliśmy do jednego z gospodarstw rolnych wspieranych przez Danone. Na 5 dni przed wyjazdem, zainaugurowaliśmy działalność profilu na Facebooku http://www.facebook.com/Natura.TuJestMiDobrze

danka_770

Wycieczka na farmę okazała się wspaniałą, edukacyjną przygodą. Rolnicy opowiedzieli nam wszystko o życiu i pielęgnacji krów, a także o produkcji mleka. Odbyło się nawet kilka konkursów, w trakcie których blogerzy mogli sprawdzić swoją wiedzę na temat m.in. wagi krów, długości ich snu czy ilości mleka, jaką dają każdego dnia. Odpowiedzi okazały się zaskakujące. W ten właśnie sposób udało nam się połączyć naukę i zabawę. Zadziałało!

Nie mogło zabraknąć relacji na żywo z wizyty blogerów na farmie. Oni także relacjonowali swoje przeżycia na blogach i swoich profilach na FB.

W sprawie pełnego case study, prosimy o kontakt z: szymon.slipko@brandsupport.pl

  • Date: 02/01/2013
  • Client: Danone